Audi testuje prototyp małego A1 z napędem elektrycznym, wspomaganym przez silnik Wankla – podaje portal Moto Trend.

Audi prowadzi pracę nad modelem A1 na prąd. Samochód należy do kategorii E-REV (samochodów elektrycznych o przedłużonym zasięgu) i jest elektryczno-spalinową hybrydą. Silnik na paliwo ciekłe nie służy jednak do napędu, a do zasilania baterii w razie wyczerpania akumulatorów. Motor rotacyjny pozwala na tyle naładować baterie, żeby jednostka elektryczna osiągnęła moc 20 KM.

– Motor przedłużający zasięg jest jak silnik pomocniczy w żaglówce – tłumaczy Michael Dick, szef działu badań i rozwoju w Audi. – Jeśli nie ma wiatru, wtedy pozwoli ci dopłynąć do portu.

Silnik Wankla słynie z bardzo równej pracy i małych rozmiarów, dzięki czemu przestrzeń bagażowa oraz pasażerska w prototypowym A1 jest dokładnie taka, jak w zwykłym modelu spalinowym. Pierwsza seria elektrycznych Audi z Wanklem ma zostać wyprodukowana na przełomie 2012 i 2013 roku.

Firma NSU, z której wywodzi się Audi, była jednym z pionierów w produkcji silników Wankla, a model Ro 80 z tego typu motorem został w 1968 roku samochodem roku. Obecnie tylko Mazda instaluje w swoich autach jednostki z tłokiem obrotowym.

źródło: onet.pl

Podziel się na:
  • Print
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Drukuj
  • email
  • Gadu-Gadu Live
  • PDF
  • Poleć
  • RSS
  • Twitter
  • Ulubione
  • Wahacz
  • Wykop
  • Śledzik