Przypatrując się modelowi Audi A5 Sportback bez trudu znajdziemy odniesienie do Audi 100 Coupe S z 1969 roku. Zresztą tego typu rozwiązania są coraz częściej stosowane. Pikanterii dodaje fakt, iż producenci decydują się na takie rozwiązania w nadwoziach pięciodrzwiowych.

Przyglądając się Audi, trudno nie dostrzec podobieństwa do modelu A4, czy A5 Coupe. Pięciodrzwiowe nadwozie typu coupe ma emocjonalną i nowoczesną linię oraz sportowe proporcje: dług. 4,71 m/szer. 1,85 m, lecz zaledwie 1,39 m wysokości (to o 36 mm mniej niż A4 Limousine). Audi A5 Sportback jest standardowo wyposażone w reflektory ksenonowe. Podczas jazdy w dzień światło emitują diody ustawione w formie rozciągniętego pasa. Dzięki temu niskie jest zużycie energii. Dynamiczne światła oświetlające zakręty oferowane są za dopłatą.

Wnętrze Audi to eleganckie rozwiązania stylistyczne, doskonała ergonomia, najwyższej jakości materiały i bezkompromisowy poziom jakości wykończenia. Wygodny w użyciu jest systyem MMI z intuicyjnym, zrozumiałym menu, dużymi przyciskami i centralnym przyciskiem obsługowym na konsoli środkowej. Na tunelu do dyspozycji jest dużo miejsca – zamiast tradycyjnego mechanicznego hamulca ręcznego, Audi stosuje teraz system elektromechaniczny, obsługiwany małym przyciskiem. Tutaj umieszczono także przycisk uruchamiający asystenta ruszania. Audi A5 Sportback jest samochodem czteroosobowym. W porównaniu z A4 tylną kanapę nieznacznie obniżono i zamontowano trochę bardziej z przodu. Podłokietnik należy do wyposażenia seryjnego, na życzenie Audi oferuje dwa dodatkowe uchwyty na kubki. Pozycja przednich foteli jest głęboka, jak w samochodach sportowych, a ich forma perfekcyjna pod względem ergonomii.

Pod maską Audi A5 Sportback Oczywiście pracują tam zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Gamę tych pierwszych  otwiera dwulitrowy turbodoładowany silnik o mocy 180 KM. W ofercie znajdują się także 2.0 TFSI (211 KM), zaś w późniejszym czasie przewidziano wolnossącą jednostkę 3.2 o mocy 265 KM. Jednostki wysokoprężne zaczynają się od 2.0 TDI – 170 KM (wersja 143-konna jest póki co niedostępna), poprze 2.7 TDI (170 KM) a kończąc na 3.0 TDI (240 KM). Oczywiście jak na Audi przystało istnieje możliwość wyboru napędu na obie osie, czyli quattro. Podczas prezentacji miałem możliwość zapoznania się z najsłabszą oferowaną na rynku wersją wysokoprężną. 170-konny silnik doskonale radzi sobie z dosyć ciężkim przecież autem. Czterocylindrowa jednostka zużywa średnio tylko 5,2 l/100km i przyspiesza w 8,7 sek. od 0 do 100 km/h, a rozpędza się do 228 km/h. Współpracuje ona z manualną 6-biegową, precyzyjnie działającą skrzynią przekładniową. Doskonałe jest także zawieszenie auta, dające pewność prowadzenia oraz skuteczne hamulce.

Na życzenie Audi oferuje dla A5 Sportback najnowocześniejszą technologię Audi drive select. Dzięki niej kierowca może za pomocą przycisków w konsoli środkowej ingerować we wszystkie komponenty techniki, które są istotne dla dynamiki jazdy i zmieniać ich sposób działania zgodnie ze swoimi upodobaniami, wybierając spośród trzech zaprogramowanych charakterystyk  pracy – „comfort”, „auto” i „dynamic”.

Audi A5 Sportback może być pokryte lakierem w jednym z 15 kolorów. Ceny zaczynają się od 139 900 zł za dwulitrową odmianę benzynową o mocy 180 KM.

źródło: auto-news.pl

Podziel się na:
  • Print
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Drukuj
  • email
  • Gadu-Gadu Live
  • PDF
  • Poleć
  • RSS
  • Twitter
  • Ulubione
  • Wahacz
  • Wykop
  • Śledzik